שירותי TAB4U
בקש אקורדים לשיר
בקש תווים לשיר
גישה לכל השירים קטגוריות שירים
השירים הנצפים ביותר
שירים חדשים
המדורגים ביותר
השירים שצפיתי בהם
רשימות שירים אהובות
שירים לפי קטגוריות
מילון אקורדים לוחות מורי נגינה ללמוד יחד צור קשר
משה לוי הוא אחד המפיקים המוסיקליים הבולטים, הפוריים והמצליחים ביותר במוסיקה הישראלית מאז סוף שנות ה-70. התחלה בשנות ה-70 משה לוי התעניין במוסיקה מגיל צעיר מאוד, תחילה כנגן אקורדיון ואורגן ואחר כך במוסיקת פופ ורוק. כבר בגיל 13 וחצי הוא הקים להקה ראשונה, הפעמונים, וגם ניגן לעיתים עם הלהקה שהעריץ, האצבעות של גרי אקשטיין. לפני הגיוס ניגן לוי בחתונות ומועדוני לילה, מוסיקה כנסייתית באורגן כנסיית עמנואל ועוד. בצבא שירת לוי בתזמורת חיל האוויר, ניגן בקלידים וסינטיסייזר ולראשונה גם יצר עיבודים לתזמורת בהופעות בהן אירחה זמרים שונים, ביניהם עוזי פוקס, צביקה פיק...
משה לוי הוא אחד המפיקים המוסיקליים הבולטים, הפוריים והמצליחים ביותר במוסיקה הישראלית מאז סוף שנות ה-70. התחלה בשנות ה-70 משה לוי התעניין במוסיקה מגיל צעיר מאוד, תחילה כנגן אקורדיון ואורגן ואחר כך במוסיקת פופ ורוק. כבר בגיל 13 וחצי הוא הקים להקה ראשונה, הפעמונים, וגם ניגן לעיתים עם הלהקה שהעריץ, האצבעות של גרי אקשטיין. לפני הגיוס ניגן לוי בחתונות ומועדוני לילה, מוסיקה כנסייתית באורגן כנסיית עמנואל ועוד. בצבא שירת לוי בתזמורת חיל האוויר, ניגן בקלידים וסינטיסייזר ולראשונה גם יצר עיבודים לתזמורת בהופעות בהן אירחה זמרים שונים, ביניהם עוזי פוקס, צביקה פיק ומתי כספי. הוא גם החל לנגן בהקלטות אזרחיות. ב-1977 לוי ניגן ושר קולות בתקליטו של אקשטיין מחזור א' תשל"ז, וגם הלחין לראשונה, את השיר "כיפה אדומה" (מ' נתן אלתרמן). בתקליטו של שלמה ארצי גבר הולך לאיבוד בלטה נגינת הפסנתר שלו, במיוחד בשיר הנושא. ב-1979 הוא השתתף עם אקשטיין וקובי רכט בעיבוד ונגינה בתקליט הדיסקו של מירית שלי Tiger. איציק זמיר הקליט באותה שנה את לחנו של לוי ל"איחרת את הרכבת" (מ' רענן דהרי). בתקליט של ארצי דרכים לוי עיבד את לחניו של ארצי ל"אף פעם לא תדעי", "אחרי הכל את שיר", "פתאום כשלא באת" ו"עפיפונים" ועם ארצי את נעימת "דרכים". ביחד עם אקשטיין הלחין לוי מוסיקה למחזה הרוק "טרמפ למוות" שכתב עידן סובול. שניהם ניהלו אותו מוסיקלית ועיבדו עם יוסי מנחם ואיקי לוי. לוי הלחין למחזה את "מעבר לקשת" ששר מני בגר ועם אקשטיין את "מעברים", "רוק דם", "כולנו מלאכים", "נולדה לנו תקווה", "וולס ארוטי", "רוק דם אחרון" ו"קבורת חמור", הדואט ששרו אקשטיין ובגר. בהקלטות ניגן לוי בקלידים ושר קולות רקע. בתקליטו השני של אקשטיין, גרי אקשטיין, השתתף לוי בעיבוד השירים "אני ישן בסלון" ו"רק הקטנים", בנגינת אקורדיון ב"אני הולך לבית שאן" ובנגינת פנדר, אורגן, פסנתר, קלווינט וסינטיסייזר בשירים נוספים. באמצע 1979 נסע לוי לשנה וחצי לבוסטון, למד מוסיקה בברקלי, התאמן בפסנתר שמונה שעות ביום וניגן בהרכבי תלמידים (ביניהם עם מאיר פניגשטיין), וכשחזר ארצה בראשית שנות ה-80 (בגלל ארצי, שהזמין אותו להשתתף באלבומו חצות) הפך לאחד הנגנים והמפיקים המבוקשים ביותר בארץ. שנות ה-80 ב-1981, בתקליט חצות של שלמה ארצי, עיבד לוי את לחניו של ארצי ל"מהן המילים", "בואי ונתיר", "שעת החרטה" ו"הלילה השני" ועם ארצי את "במטוס סילון". הוא גם ניגן בהקלטות בקלידים. עם גרי אקשטיין הוא הלחין ועיבד את "איה ודן" ו"לא נורמלי" (מ' אהוד מנור), שנוצרו לתחרות הקדם אירוויזיון, ניגן בקלידים ושר קולות, וגם ליווה את אקשטיין בתחרות. בתקליטו של אקשטיין פטה מורגנה השתתף לוי בעיבודי קלאסיקות עבריות, ביניהן "למדבר שאנו", "כיבוי אורות", "שיירת הרוכבים", "טיול לילי", "מעבר לנהר" ו"ליפא העגלון", והפיכתן לקאנטרי רוק מדברי. הוא ניגן בקלידים וכלי הקשה, שר קולות, ולראשונה היה גם שותף (עם אקשטיין) בהפקה המוסיקלית. ההפקה המוסיקלית המאוד מצליחה (גם מסחרית) של פטה מורגנה הייתה ראשיתה של פעילות עצומת היקף בתחום ההפקה המוסיקלית, העיבוד והנגינה. לוי השתתף מאז בעשרות אלבומים ומאות הופעות, חלקם עם מוסיקאים קבועים שאיתם הירבה לעבוד (אקשטיין, ארצי, שלום חנוך ואביב גפן) וחלקם בהפקות חד פעמיות. ב-1981 הוא ניגן עם מני בגר, אסתר שמיר ונורית גלרון. עם חנוך החל לוי לנגן בהקלטות חתונה לבנה, ואחר כך בהופעות "חתונה לבנה" על כל גלגוליה. לוי הפך מאז לשותפו המוסיקלי העיקרי של חנוך בכל הפקותיו. ב-1982 הוא ניגן, עיבד ו/או תיכנת עם אקשטיין, ארצי, דני סנדרסון, שם-טוב לוי, יגאל בשן ולהקת ברוש, איזולירבנד, צביקה פיק, שמוליק קראוס, אריאל זילבר, הילה רז-חובה, תיסלם, אריק איינשטיין ויצחק קלפטר, דויד ברוזה, אהוד בנאי ועוד. הוא עיבד והפיק מוסיקלית את תקליטה של גלרון אני ראיתי יופי, וגם הלחין לתקליט את "אחיזת חורף" (מ' מנור) וניגן בהקלטות בקלידים. ב-1983 לוי עיבד והפיק מוסיקלית עם חנוך את אלבומו על פני האדמה, ובהקלטות האלבום הוא ניגן בקלידים וגיטרה ושר קולות. הוא עיבד, הפיק מוסיקלית, ניגן ושר קולות באלבום נקודת רוק של יגאל דה-בוטון ובאלבומו של עובד גגות אדומים. באותה שנה הוא גם ניגן ו/או השתתף בעיבודים עם סנדרסון, טנגו, אפרים שמיר, שם-טוב לוי ושלמה גרוניך, איינשטיין וקלפטר וגם באיחוד להקת תמוז. ב-1984 הצטרף לוי כנגן קלידים ללהקת סרט, עם הזמר והגיטריסט אקשטיין, נגן הבס מיכה מיכאלי והמתופף מאיר ישראל. לאלבום הלהקה לוי כתב מילים (עם קובי לוריא) ולראשונה גם שר (בשיר "היא אבודה"), הלחין את "קינה" והשתתף בהלחנת עוד שישה קטעים עם שאר חברי הלהקה. באותה שנה הוא השתתף עם יזהר אשדות בעיבוד והפקה מוסיקלית בתקליטו של בעז שרעבי אצלי הכל בסדר. השניים גם ניגנו בהקלטות את רוב מוסיקת הליווי. הוא ניגן עם סנדרסון (כולל בהופעות), איינשטיין ושם-טוב לוי, גלרון, בגר, יהודית רביץ, אסתר שמיר (כולל עיבודים) ועוד. בסוף השנה הוא השתתף עם חנוך בעיבוד והפקה מוסיקלית של אלבומו המצליח מחכים למשיח. בהקלטות האלבום ובהופעות הענק שנלוו להוצאתו ניגן לוי בפסנתר, אורגן האמונד וסינטיסייזרים. ב-1985 לוי ניגן בפסקול הסרט "שוברים" (שהלחין אשדות) וכן עם להקת הנח"ל, דני בסן, איינשטיין ושם-טוב לוי. הוא גם השתתף עם חנוך בעיבוד והפקה של תקליט הבכורה של דפנה ארמוני. ב-1986 השתתף לוי בלהקתו של חנוך בהופעות "מחכים למשיח ב'", וניגן עם שם-טוב לוי, עפרה חזה, דני אמיר, רמי פורטיס וברי סחרוף. לאלבומו של גידי גוב דרך ארץ הלחין לוי את "דרך ארץ" (מ' מאיר אריאל) וביחד עם לואי להב את "ערב בא נלך לרקוד" (מ' מאיר ויזלטיר). הוא גם השתתף בעיבודים וניגן בתקליט. ב-1987 לוי הפיק מוסיקלית את תקליט הבכורה של סי היימן ולהקה מקומית והשתתף בו בעיבודים עם חברי להקה מקומית. הוא גם השתתף עם חנוך בעיבוד והפקה של המופע והאלבום רק בן אדם. ב-1988 השתתף לוי במופעים של חנוך "רק בן אדם" ו"מבט מקרוב". הוא גם תועד עם חנוך בסרטה של ליהי חנוך "רומן אמיתי". הוא ניגן עם ריטה באלבומה ימי התום, ניהל מוסיקלית את המופע שלה וניגן בו בקלידים.
השירים של משה לוי | |||
שם השיר | מכיל טאבים | מכיל תווים | סרטון לימוד |
אגדלך | |||
כל בוקר מחדש |
רשימת אלבומים |
|||
---|---|---|---|
|